Coaching
Mi a coaching?
A coaching egy egyénre szabott fejlesztő beszélgetés.
Azoknak ajánlott, akik a mindennapjaikat érintő munkahelyi, családi, párkapcsolati vagy egyéb területen felmerülő nehézségeiket egy külső szakértővel kívánják megvitatni.
A coach a beszélgetések alkalmával fejleszti az ügyfél önismeretét, megerősíti képességeit, készségeit, támogatja célkitűzéseit, segít megfogalmazni céljait. Segít a probléma beazonosításában. A beszélgetések alkalmával a dolgok mélyére ás, a múlt helyett a jelenre és a jövőre koncentrál.
A coach rendelkezik pszichológiai ismeretekkel, de nem pszichológus. Kizárólag egészséges ügyfelekkel dolgozik, a coaching nem terápia.
A coach az élet minden területén támogatni és fejleszteni tudja ügyfelét, legyen szó üzleti vagy magánéleti kérdésekről.
A coaching eredménye
A fejlesztő beszélgetések után az ügyfél önismerete fejlődik, magabiztos és önérvényesítő lesz, kiegyensúlyozottan, határozottan irányítja életét.
A coaching legfontosabb jellemzői:
- Jövőorientált:
A coaching elsődleges célja nem az, hogy kiderítse, milyen hibák miatt alakult ki a jelenlegi helyzet, hanem azzal foglalkozik, hogy mire van szükség a jövőben a lehető legjobb állapot, eredmény eléréséhez. A beszélgetések támogatást nyújtanak az pozitív jövőkép kialakításához és megvalósításához.
- Saját erőforrást mozgósít:
Az ügyfél a beszélgetések alatt és azokat követően a benne rejlő megoldásokat kutatja. Olyan gondolkodásra ösztönzi a coach, amellyel addig végig nem gondolt utakat vizsgálhat meg, új nézőpontokból tekinthet rá a problémájára, ezáltal a saját erőforrásaira építve a saját megoldásait dolgozza ki.
- Önkéntes:
A coaching előfeltétele, hogy az ügyfél önként vegyen részt benne, hiszen változás csak akkor tud elindulni, ha azt az egyén tényleg akarja. Önkéntes a coaching abban az értelemben is, hogy az ügyfél bármikor úgy dönthet, hogy abbahagyja.
- A negatívumokat pozitívumba fordítja:
Az emberi szükségletek alapvető érzelmekhez kapcsolódnak. A coach feladata, hogy ügyfelét segítse abban, hogy felismerje az érzelmei mögött meghúzódó szükségleteket (pl. félelem érzése – biztonság szükséglete, bánat érzése – önbecsülés szükséglete). A beazonosított szükségletek segítségével változtatási pontokat kell meghatározni és konkrét tevékenységeket megtervezni, végrehajtani annak érdekében, hogy az ügyfél elérje a számára kitűzött pozitív célt.
- Indulatokat kezel:
Az ügyfélben az adott helyzetével, a helyzetben szerepet játszó személyekkel kapcsolatban indulatok vannak. A coaching folyamat során ezen indulatok felismerése, megértése segíti az ügyfelet abban, hogy megtalálja azt a módot, ami a mindenki számára elfogadható formában vezet célhoz.
- Az ügyfélre fókuszál:
A coaching üléseken az ügyfél tehet vállalásokat, határozhatja el, hogy mit, hogyan változtat. A coaching folyamat közvetlenül az ügyfélre hat, és közvetetten hathat a környezetére. A folyamatnak nem lehet célja, hogy a folyamatba be nem vont egyénekre hatással legyen.
- Kommunikációt és kapcsolatot javít:
A coaching ülések alatt az ügyfél a saját szükségleteit, kommunikációs nehézségeit azonosítva, azokon dolgozva elindíthatja az érintettekkel a megakadt kommunikációt, ezáltal javíthat a kapcsolatain.
- Titoktartás:
A coachra vonatkozik a titoktartás kötelezettsége, így a coaching ülésen elhangzottakról nem kerül ki információ.
Ár:
Magánszemélyeknek: 10.000 Ft/óra (bruttó ár)
Céges ügyfeleknek egyedi egyeztetés szerint