Stresszoldás

szolg-stressoldas

Stresszoldás

Mi a stressz kezelése:

Minden nap rengeteg hatás ér minket. Ezek a hatások lehetnek semlegesek, pozitívak vagy negatívak. Esetleg ezek keveréke. Sőt az is sokszor előfordul, hogy ugyan az az esemény más hatással van ránk.

Mitől függ, hogy az események miként hatnak ránk, és mit váltanak ki belőlünk?

Erre e kérdésre mindenkinek egyéni válasza van, és egyénileg kell megtalálni a jó közérzethez, egészséghez vezető utat.

A stressz kezelő foglalkozáson a hozzám érkezővel közösen feltárjuk a zavaró helyzetet vagy helyzeteket, amelyek változásra érettek. Megkeressük, hogy mi az alapja a problémának. Érzelmekkel, életeseményekkel foglalkozunk. Kérdésekkel segítem a hozzám fordulókat a saját válaszuk megtalálásában.

A megértést és a változást helyezzük középpontba.

A stressz kezelése két oldalról közelíthető meg:

  • érzelmi
  • értelmi

Mindkettő egyaránt fontos és különböző életterületeinken máshogy állunk a helyzetekhez. Ez így van jól. Még nagyobb eredményt lehet elérni, ha mindezt tudatosan tesszük, és gyakorlatot szerzünk benne.

stresszkezeles

 

A stresszkezelés legfontosabb jellemzői:

  • Jövőorientált:

A stresszkezelés elsődleges célja nem az, hogy kiderítse, milyen hibák miatt alakult ki a jelenlegi helyzet, hanem azzal foglalkozik, hogy mire van szükség a jövőben a lehető legjobb állapot, eredmény eléréséhez. A beszélgetések támogatást nyújtanak az pozitív jövőkép kialakításához és megvalósításához.

  • Saját erőforrást mozgósít:

Az ügyfél a beszélgetések alatt és azokat követően a benne rejlő megoldásokat kutatja. Olyan gondolkodásra ösztönzöm, amellyel addig végig nem gondolt utakat vizsgálhat meg, új nézőpontokból tekinthet rá a problémájára, ezáltal a saját erőforrásaira építve a saját megoldásait dolgozza ki.

  • Önkéntes:

A stresszkezelés előfeltétele, hogy az ügyfél önként vegyen részt benne, hiszen változás csak akkor tud elindulni, ha azt az egyén tényleg akarja. Önkéntes a stresszkezelés abban az értelemben is, hogy az ügyfél bármikor úgy dönthet, hogy abbahagyja.

  • A negatívumokat pozitívumba fordítja:

Az emberi szükségletek alapvető érzelmekhez kapcsolódnak. Feladatom, hogy ügyfelemet segítsem abban, hogy felismerje az érzelmei mögött meghúzódó szükségleteket (pl. félelem érzése – biztonság szükséglete, bánat érzése – önbecsülés szükséglete). A beazonosított szükségletek segítségével változtatási pontokat kell meghatározni és konkrét tevékenységeket megtervezni, végrehajtani annak érdekében, hogy az ügyfél elérje a számára kitűzött pozitív célt.

  • Indulatokat kezel:

Az ügyfélben az adott helyzetével, a helyzetben szerepet játszó személyekkel kapcsolatban indulatok vannak. A stresszkezelés folyamata során ezen indulatok felismerése, megértése segíti az ügyfelet abban, hogy megtalálja azt a módot, ami a mindenki számára elfogadható formában vezet célhoz.

  • Az ügyfélre fókuszál:

A stresszkezelés üléseken az ügyfél tehet vállalásokat, határozhatja el, hogy mit, hogyan változtat. A stresszkezelés folyamata közvetlenül az ügyfélre hat, és közvetetten hathat a környezetére. A folyamatnak nem lehet célja, hogy a folyamatba be nem vont egyénekre hatással legyen.

  • Kommunikációt és kapcsolatot javít:

A stresszkezelés alatt az ügyfél a saját szükségleteit, kommunikációs nehézségeit azonosítva, azokon dolgozva elindíthatja az érintettekkel a megakadt kommunikációt, ezáltal javíthat a kapcsolatain.

  • Titoktartás:

A teljes folyamatban vonatkozik rám a titoktartás kötelezettsége, így a stresszkezelésen elhangzottakról nem kerül ki információ.

stresszkezeles3

 

Ár:

Magánszemélyeknek: 10.000 Ft/óra (bruttó ár)

Céges ügyfeleknek egyedi egyeztetés szerint

Ajánlatkérés

Comments are closed